TD stängd för ny release
2014-12-02
Nya roller i TD
Efter önskemål kring fler behörighetsroller i TD implementeras nu den nya rollen Områdesadministratör. Detta innebär att förändringar av behörighet sker enligt följande:
Avtalsadministratör
Har inventerarbehörighet och har samma behörighet som områdesadministratören och kan dessutom:
- Godkänna inventering
- Sätta behörighet för områdesadministratör under avtalets kategorier
- Kunna slänga anläggning
- Kan inte längre skapa grundkategorier under avtal
- Kan inte längre ta fram rapporter per kategorier
Områdesadministratör
Har samma behörighet som inventeraren och kan dessutom:
- Skapa anläggning
- Ta bort anläggning
- Knyta formulär till anläggning
- Relatera anläggning
- Ta fram rapport för enskild anläggning
Inventerare
Godkänna, publicera samt ta rapport på anläggning är flyttad till den nya rollen Områdesadministratör.
TD-teamet (utan kostnad)
- Lägger till fler användare i systemet
- Skapar kategorier under avtal
Förändring av ”Hämta värden”
Funktionen ”Hämta värden” mellan anläggningar (huvudanläggning och relaterad anläggning) har setts över och förbättrats. Det innebär att ”Hämta värden” hämtar exakta värden och bilder från huvudanläggningen och skriver över värden i den relaterade anläggningen. Hämtning sker inte längre kontinuerligt vilket säkrar funktionen. Vid förändringar i huvudanläggningen måste hämtningen utföras på nytt för att förändringen ska slå igenom.
Förhandstitt på innehåll i formulär
Buggen är åtgärdad, Avtalsadministratören kan nu åter förhandstitta på innehållet i olika formulär vid val av formulär.
Rätt visning av länk till anläggningens egna hemsida
Buggen är åtgärdad när det gäller visning av länk till egna hemsida på anläggningens kontaktsida.